In zijn 25ste jubileumjaar bevestigt Alphabet International sterke groei van eMobility-sector in 2021

Munchen 17/03/2022 – Alphabet International kijkt terug op een succesvol bedrijfsjaar in 2021: ondanks de aanhoudende uitdagingen als gevolg van de pandemie en de halfgeleidercrisis, stabiliseerde het portfolio van Alphabet International zich op ongeveer 700.000 voertuigen. Het ordervolume steeg tot wel bijna 250.000 voertuigen, wat voor een stijging zorgt van meer dan 18% ten opzichte van het voorgaande jaar.

Dit jaar wordt Alphabet International 25 jaar: Wat in 1997 in Groot-Brittannië begon met de oprichting van Alphabet als een fleet management dochteronderneming van de BMW Group, is vandaag uitgegroeid tot een moderne, innovatieve en duurzame mobiliteitsaanbieder. Het portfolio heeft zich in de loop der jaren snel ontwikkeld. In 2005 hadden ze 100.000 voertuigen op de weg voor hun klanten, dit stabiliseerden intussen op ongeveer 700.000.

Duurzaamheid leidt de weg

Uit de huidige bedrijfscijfers van Alphabet International blijkt dat het bewustzijn van en de vraag naar duurzame, alternatieve wagenparken in 2021 verder is toegenomen: Het BEV1*/PHEV2*-portfolio breidde nog verder uit tot 46.000 voertuigen. "Duurzaamheid is onze leidraad voor de toekomst", zegt Markus Deusing, CEO Alphabet International. "Het bedrijf groeide in totaal met ongeveer 77% ten opzichte van het voorgaande jaar, waarbij een piek werd bereikt op het gebied van xEV's. Dit jaar wil Alphabet International het aandeel van geëlektrificeerde voertuigen in de nieuwe business verder verhogen tot 30% en we zullen onze missie voortzetten om het bewustzijn en de vraag naar duurzame, groenere wagenparkopties te stimuleren, want dit is enorm belangrijk voor het behalen van de klimaatdoelstellingen.”

Alphabet is al sinds 2013 bezig met het elektrificeren van de wagenparken met AlphaElectric en zal klanten uitgebreid en gedetailleerd gloednieuw duurzaamheidsadvies blijven bieden.

1*Battery Electric Vehicle / 2*Plug-in Hybrid ​ Electric Vehicle

Digitale oplossingen spelen cruciale rol

Alphabet erkende al snel het potentieel van digitalisering en de cruciale rol ervan in duurzaamheid en lanceerde daardoor in 2010 als eerste leaseprovider een app voor zijn bestuurders, de AlphaGuide. De toekomst van wagenparken zal namelijk worden bepaald door digitale oplossingen die het leven van klanten veel gemakkelijker en handiger maken. Dit gaat gepaard met een aanzienlijke flexibilisering van oplossingen, die de klant tegelijkertijd door een steeds grotere complexiteit loodsen.

Your Mobility. Made easy.

Vorig jaar bereikte Alphabet een belangrijke mijlpaal met de onthulling van zijn nieuwe merkimago en merkfocus. Met de nieuwe CI weerspiegelt Alphabet zijn toegenomen toewijding voor duurzaamheid en zijn diepgaande kennis van klantgerichtheid, wat zich vertaalt in de nieuwe merkbelofte: Your Mobility. Made easy.

Om zijn belofte na te komen, zal Alphabet zijn digitale producten en diensten in 2022 verder uitbreiden met de lancering van een Self Service Portal voor wagenparkbeslissers om het leven van zijn klanten te vereenvoudigen. Hiermee bieden zij één digitaal toegangspunt met alle producten en diensten, evenals een volledige update van de AlphaGuide app. Dit is slechts een klein voorproefje van de vele komende innovaties. De toekomst van mobiliteit is economisch en ecologisch duurzaam, digitaal en flexibel. Met Alphabet als betrouwbare en innovatieve partner, rijden bedrijven op hun 'Road to Sustainability' naar een toekomstgerichte en duurzame mobiliteit.

Over Alphabet International

Alphabet is een wereldwijde toonaangevende dienstverlener op het gebied van bedrijfsmobiliteit. Bedrijven kunnen op die manier hun mobiliteit op een duurzame en voordelige manier beheren. Alphabet International werd opgericht in 1997 als een divisie van de BMW Group en beschikt over uitgebreide kennis op het gebied van internationaal wagenparkbeheer en leasing. De uitgebreide portfolio van het bedrijf omvat naast advies en financiering ook intelligente beheerproducten en -diensten voor wagenparken van bedrijven. Alphabet biedt oplossingen op maat voor bedrijfsmobiliteit om te kunnen voldoen aan de specifieke vereisten van bedrijven. Het bedrijf beheert vandaag de dag een portfolio van meer dan 700.000 geleasede wagens en lichte bedrijfsvoertuigen van alle merken en komt hiermee op de vierde plaats in de wereldwijde markt. Alphabet is ook een pionier op het gebied van geavanceerde mobiliteitsoplossingen: AlphaElectric biedt bedrijven een holistische benadering van eMobility; AlphaCity is de efficiënte optie voor deelwagens voor bedrijven; de mobiliteitsapp voor smartphones, AlphaGuide, maakt het leven van gebruikers gemakkelijker en AlphaFlex, de individuele flexibele mobiliteitsoplossing biedt werknemers keuzes en bedrijven volledige controle over de kosten. Tenslotte biedt AlphaRent flexibele huuroplossingen op korte en lange termijn. De hoofdzetel van Alphabet bevindt zich in München, Duitsland. Het bedrijf is nu aanwezig in 31 landen. Meer informatie vindt u op alphabet.com.

Alphabet Timeline