Lease Car of the Year wordt Alphabet Mobility Awards

Alphabet kondigt tevens de shortlist aan in de diverse categorieën

Aartselaar, 21 februari 2020 – Mobiliteitsprovider Alphabet laat weten dat Lease Car of the Year, dat voor de 28ste keer wordt georganiseerd en een gerenommeerd evenement is in de leasesector, voortaan als Alphabet Mobility Awards door het leven gaat. Het evenement vindt plaats op 23 april in de Nekkerhallen in Mechelen. Gezien de gewijzigde noden van de gebruikers inzake mobiliteit en de bredere portefeuille aan mobiliteitsoplossingen dat Alphabet aanbiedt, vond het bedrijf dat de tijd rijp was om het concept van de awards aan te passen. Naast een award voor leasewagens, waarin ook plug-inhybride en elektrische voertuigen zijn opgenomen, komen er ook categorieën voor elektrische fietsen en speed pedelecs. Tijdens het evenement zullen er ook 3 startups, die op een innovatieve manier omspringen met mobiliteit, hun business case voorstellen. Zij maken kans op de ‘Price for Innovation’.

Veranderende mobiliteitsbehoefte

De naamsverandering wordt gedragen door de visie van Alphabet op mobiliteit. Alphabet streeft er immers naar om een positieve impact te hebben op het leven van mensen door de best passende mobiliteitsoplossingen aan te bieden. ​ Daarbij kan het gaan om een leasewagen met een optimale uitstoot, een leasefiets, of een multimodale oplossing waarbij de mobiliteitskaart de spil is in het combineren van diverse mobiliteitsoplossingen die het beste aansluiten op de noden van de gebruiker om van A naar B te gaan.

“Bij Alphabet kijken wij in eerste instantie naar de mobiliteitsbehoefte van de gebruiker en we stemmen ons aanbod daar op af. We bieden oplossingen voor een mobiliteitsnood van 1 minuut tot 5 jaar. In ons aanbod vind je de traditionele leasewagen en leasefietsen maar ook oplossingen voor ‘corporate shared mobility’, zoals AlphaCity, en multimodale oplossingen, zoals AlphaFlex dat een antwoord biedt op de vraag naar een mobiliteitsbudget bij onze klanten,” zegt Erik Swerts, Managing Director van Alphabet België.

Shortlist van genomineerden

De jury van de Alphabet Mobility Awards, bestaande uit professionals en vakpers, maakte vandaag tevens haar shortlist in de verschillende categorieën bekend. Voor plug-inhybride en elektrische wagens, wordt er geen afzonderlijke categorie meer voorzien. Het aanbod van deze type wagens wordt steeds ruimer en daarom worden ze als volwaardig alternatief in elke categorie opgenomen.

De shortlist wordt vandaag bekend gemaakt en bestaat uit:

Economy

• Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Peugeot 2008

Business

• BMW 1-Reeks
  • Skoda Octavia
  • Volkswagen Golf

Business+

• BMW X1 PHEV
  • Ford Kuga
  • Skoda Superb PHEV

Executive

• BMW X3 PHEV
  • Mercedes EQC
  • Mercedes GLE-Klasse PHEV

“We zien een interessante evolutie in de genomineerden in elk van de diverse categorieën. Plug-inhybride wint duidelijk aan belang in de leasemarkt en dit reflecteert zich in de shortlist van genomineerden,” zegt Olivier François, Manager Marketing & Business Development bij Alphabet en voorzitter van de jury.

Jury Alphabet Mobility Awards