Nieuwe bedrijfswaarden in een veranderende mobiliteitsmarkt zorgen voor een nieuwe merkexpressie voor Alphabet

Aartselaar 25/10/2021 – Alphabet presenteert zijn uitgebreide, diepgaande merkverfrissing. De nieuwe strategische focus van het bedrijf komt tot uiting in het vernieuwde logo en de huisstijl. Hiermee zet Alphabet een grote stap voorwaarts in een nieuw tijdperk van mobiliteit.

Alphabet, een toonaangevende aanbieder van mobiliteitsoplossingen, onthult vandaag zijn nieuwe merkimago en strategische focus. Voor het bedrijf dat sinds 1997 succesvol actief is in leasing, is dit een belangrijke mijlpaal. "Alphabet is een vooruitstrevend bedrijf. Trends in mobiliteit identificeren en anticiperen, nieuwe mobiliteitsoplossingen en -technologie implementeren en de kracht om te veranderen zijn de zaken waar we voor staan en wie we zijn. De sector verandert snel, daarom is het nu ook tijd om onze merkexpressie aan te passen.", zegt Erik Swerts, Managing Director van Alphabet België.

Een belangrijk punt is het verhoogde engagement van het bedrijf rond duurzaamheid.

"Duurzaamheid is niet meer weg te denken in onze huidige samenleving en we willen een fundamentele rol spelen in de vormgeving hiervan", zegt Erik Swerts. "Deze zomer heeft de EU eindelijk aangekondigd dat Europa het eerste klimaatneutraal continent moet zijn in 2050. Dit vergroot duidelijk de behoefte aan actie van onze klanten, maar ook voor ons als mobiliteitsaanbieder. Bedrijfswagens komen niet alleen meer dan twee keer zo vaak voor op de baan dan particuliere wagens, ze vertegenwoordigen ook meer dan 60 procent van alle nieuwe auto's die in Europa verkocht worden. Gezien deze context is de elektrificatie en daarmee het koolstofvrij maken van wagenparken bijzonder belangrijk voor het bereiken van de klimaatdoelstellingen. Het zal belangrijker zijn dan ooit om niet alleen gebruik te maken van onze sterke expertise in consulting, maar ook om continu, met creativiteit en uitmuntendheid, gebruiksvriendelijke en flexibelere diensten te ontwikkelen. Deze inzet en de vertrouwensrelatie met onze klanten en hun bestuurders onderscheidt ons van de concurrentie."

Alphabet wil duurzaamheid bevorderen door het huidige aanbod van eMobility uit te breiden en nieuwe mobiliteitsopties via AlphaElectric aan te bieden. Met de implementatie van "sustainable consulting" biedt Alphabet zijn knowhow op het gebied van CO2-doelstellingen, CO2-neutraliteit en andere duurzaamheidsthema's aan zijn klanten aan.

Een andere katalysator voor de komende veranderingen is digitalisering. De toekomst van mobiliteit zal bepaald worden door digitale oplossingen die het leven van klanten veel gemakkelijker maken. Dit gaat gepaard met het aanbieden van flexibele oplossingen, die tegelijkertijd de klant helpen te navigeren door de steeds toenemende complexiteit en veelheid van mobiliteitsoplossingen. Een voorbeeld van zo'n handige digitale oplossing is de AlphaGuide-app, die eenvoudige selfservice combineert met connectiviteit om mobiliteit zo toegankelijk mogelijk te maken voor zowel beslissingsnemers als gebruikers. De nieuwe merkidentiteit weerspiegelt dit diepgewortelde begrip van service en klantgerichtheid en vertaalt de nieuwe richting van Alphabet in een nieuwe merkbelofte en claim: "Your Mobility. Made Easy."

Met het nieuwe, eenvoudige logo, wordt Alphabet's uitstraling en aanwezigheid op de markt aantrekkelijker, emotioneler en moderner gemaakt. Om deze uitstraling te creëren, zijn belangrijke ontwerpelementen van de vroegere merkexpressie opnieuw geïnterpreteerd en zijn er nieuwe facetten toegevoegd om het merk digitaler en levendiger te maken. "Het nieuwe ontwerp is net zo wendbaar en modern als wij. Maar het is veel meer dan alleen esthetiek. Het weerspiegelt vooral de veranderingen die wij als bedrijf doormaken", legt Erik Swerts uit. Het nieuwe merk krijgt vorm door een nieuw ontwerp van het Alphabet-logo en nieuwe kleuren - een diepblauw, een warm koraal en een fris lichtblauw om een moderne en eigentijdse merkindruk te creëren. Samen met een nieuw lettertype is het merk Alphabet geoptimaliseerd om te communiceren in de digitale wereld met zijn klanten en andere belanghebbenden in 31 markten.

Met deze merkverfrissing onderstreept Alphabet zijn nieuwe positie en bedrijfswaarden. Verantwoordelijkheid, expertise en partnerschap zijn de kernwaarden om Alphabet te vereenvoudigen, te moderniseren en zo de nieuwe merkbasis op te bouwen. "We stimuleren op een actieve manier verandering voor zowel onze klanten als voor onszelf. ", besluit Erik Swerts.

Alphabet is een wereldwijde toonaangevende leverancier in bedrijfsmobiliteit. De uitdagingen voor mobiliteit nemen elke dag toe. Bij Alphabet gaan we op zoek naar de juiste mobiliteitsoplossingen voor zowel de medewerkers van bedrijven als de bedrijven zelf, gaande van een mobiliteitskaart voor het openbaar vervoer, autodelen, een wagen voor een korte termijn of een full service leasewagen voor 5 jaar. Zo kunnen bedrijven hun bedrijfsmobiliteit op een economische en duurzame manier beheren. We zijn er immers van overtuigd dat een goede mobiliteitservaring niet alleen bijdraagt aan het succes van bedrijven maar ook aan het welzijn van de medewerkers.

Alphabet België werd in 2001 opgericht als een divisie van de BMW Group. We hebben sindsdien een brede kennis opgebouwd die van ons in Europa een toonaangevende leverancier voor Business Mobility heeft gemaakt. We focussen op flexibele, duurzame en efficiënte mobiliteitsoplossingen die verder gaan dan louter wagenparkbeheer en het leveren van bedrijfsvoertuigen. Vandaag beheert Alphabet België een portfolio van meer dan 55.000 leaseauto's en lichte bedrijfswagens van alle merken en is gerangschikt vierde in de markt wereldwijd.

Alphabet Internationaal heeft zijn hoofdkantoor in München, Duitsland, en is nu vertegenwoordigd in 31 landen. In België heeft Alphabet zijn hoofdkantoor in Aartselaar. Voor meer informatie kan u terecht op www.alphabet.be.