Nieuwe verantwoordelijkheden bij Alphabet International: Markus Deusing benoemd als Chief Executive Officer

München 03/01/2022 – Markus Deusing, voorheen Chief Commercial Officer, is sinds 1 januari 2022 de nieuwe Chief Executive Officer van Alphabet International. Markus zet het succesvolle beleid verder van voormalig CEO Marco Lessacher, die nu verantwoordelijk is voor de wereldwijde verkoopactiviteiten van BMW Group Financial Services als nieuwe Vice President Customer, Brand and Sales.

In zijn nieuwe positie treedt Markus op als de hoogste vertegenwoordiger van Alphabet in Europa en is hij verantwoordelijk voor zaken in het ruime B2B-segment, m.a.w. kleine en middelgrote bedrijven en internationale zakelijke klanten. “Ik kijk echt uit naar mijn nieuwe functie,” zegt Markus. “De sector verandert momenteel enorm. Verandering is een essentieel onderdeel van het DNA van Alphabet, dus dat maakt het nog interessanter. Wij helpen onze klanten een betere toekomst voor mobiliteit op te bouwen met ons team en met een duidelijke strategie.”

Markus begon zijn carrière in de BMW Group in 2005 en heeft sindsdien verschillende managementfuncties uitgeoefend in Duitsland. In zijn vorige functie als COO heeft hij een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de duurzaamheid en digitalisering van het bedrijf. De laatste twee jaar heeft hij de verkooporganisatie op een succesvolle manier door een bijzonder veranderlijke periode geloodst. Markus was in deze functie verantwoordelijk voor de strategische coördinatie en ontwikkeling van alle markten van Alphabet. Hij heeft uitgebreide ervaring opgebouwd in verkoopontwikkeling en in innovatie, mobiliteit en productmanagement. Zijn staat van dienst omvat ook marketing- en communicatiemanagementfuncties in verschillende afdelingen in het bedrijf.

De voormalige CEO van Alphabet International, Marco Lessacher, wordt benoemd tot Vice President Customer, Brand and Sales voor BMW Group Financial Services wereldwijd.

Deze verandering volgt de stapsgewijze strategische herschikking in BMW Group Financial Services om zo de positie van het bedrijf als toekomstgerichte leider te verstevigen in de snel veranderende sector van leasing- en mobiliteitsdienstverlening.

Over Alphabet International

Alphabet is een wereldwijde toonaangevende dienstverlener op het gebied van bedrijfsmobiliteit. Bedrijven kunnen op die manier hun mobiliteit op een duurzame en voordelige manier beheren. Alphabet werd opgericht in 1997 als een divisie van de BMW Group en beschikt over uitgebreide kennis op het gebied van internationaal wagenparkbeheer en leasing. De uitgebreide portfolio van het bedrijf omvat naast advies en financiering ook intelligente beheerproducten en -diensten voor wagenparken van bedrijven. Alphabet biedt oplossingen op maat voor bedrijfsmobiliteit om te kunnen voldoen aan de specifieke vereisten van bedrijven. Alphabet International beheert vandaag de dag een portfolio van meer dan 700.000 geleasede wagens en lichte bedrijfsvoertuigen van alle merken en komt hiermee op de vierde plaats in de wereldwijde markt. Alphabet is ook een pionier op het gebied van geavanceerde mobiliteitsoplossingen: AlphaElectric biedt bedrijven een holistische benadering van eMobility; AlphaCity is de efficiënte optie voor deelwagens voor bedrijven; de mobiliteitsapp voor smartphones, AlphaGuide, maakt het leven van gebruikers gemakkelijker en AlphaFlex, de individuele flexibele mobiliteitsoplossing biedt werknemers keuzes en bedrijven volledige controle over de kosten. Tenslotte biedt AlphaRent flexibele huuroplossingen op korte en lange termijn. De hoofdzetel van Alphabet bevindt zich in München, Duitsland. Het bedrijf is nu aanwezig in 31 landen. Meer informatie vindt u op alphabet.com.

Persberichten in je mailbox

Over Alphabet Belgium

Over Alphabet

Alphabet is een Europese marktleider in bedrijfsmobiliteit. De uitdagingen voor mobiliteit nemen elke dag toe. Bij Alphabet België willen we het leven van mensen gemakkelijker maken door hen te navigeren naar een betere mobiliteit. We gaan op zoek naar de juiste mobiliteitsoplossingen voor zowel de medewerkers van bedrijven als de bedrijven zelf, gaande van een mobiliteitskaart voor het openbaar vervoer, een wagen voor een korte termijn of een full service leasewagen voor 5 jaar. We zijn er immers van overtuigd dat een goede mobiliteitservaring niet alleen bijdraagt aan het succes van bedrijven maar ook aan het welzijn van de medewerkers.

Alphabet werd in 2001 opgericht als een divisie van de BMW Group. We hebben sindsdien een brede kennis opgebouwd die van ons in Europa een toonaangevende leverancier voor Business Mobility heeft gemaakt. We focussen op flexibele, duurzame en efficiënte mobiliteitsoplossingen die verder gaan dan louter wagenparkbeheer en het leveren van bedrijfsvoertuigen.

In België beheert Alphabet vandaag meer dan 55.000 voertuigen, goed voor een plaats in de top 4 van de sector en werken we met een gepassioneerd team van 200 medewerkers.

Meer informatie vindt u op www.alphabet.be

Ingberthoeveweg 6 2630 Aartselaar

www.alphabet.be